شنود

شنود

شنود سرویس اطلاعاتی Lockheed Martin RQ-170 Sentinel - iran - sentinel drone - sentinel iran
شنود

شنود

شنود سرویس اطلاعاتی Lockheed Martin RQ-170 Sentinel - iran - sentinel drone - sentinel iran

آشنایی با تسلیحات ضد بشری الکترومغناطیسی ارتش آمریکا + عکس

آشنایی با تسلیحات ضد بشری الکترومغناطیسی ارتش آمریکا + عکس  

 


منبع

http://www.mashreghnews.ir/fa/news/96682/%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%AA%D8%B3%D9%84%D9%8A%D8%AD%D8%A7%D8%AA-%D8%B6%D8%AF-%D8%A8%D8%B4%D8%B1%D9%8A-%D8%A7%D9%84%D9%83%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D8%BA%D9%86%D8%A7%D8%B7%D9%8A%D8%B3%D9%8A-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%B4-%D8%A2%D9%85%D8%B1%D9%8A%D9%83%D8%A7-%D8%B9%DA%A9%D8%B3



بسیاری از پدیده های طبیعی توسط سازمان های نظامی و امنیتی آمریکا مورد سوء استفاده قرار گرفته و به ابزاری علیه بشریت تبدیل شده است. امواج کوتاه و همچنین امواج رادیویی در آزمایشگاه های ارتش آمریکا به سلاحی تبدیل شده است که کارشناسان از آن به عنوان "آخرین اسلحه" بشر یاد می کنند. این تجهیزات فصل جدیدی در عدم رعایت حقوق بشر و بی احترامی به انسانیت توسط سیاستمداران آمریکا باز کرده است.



به گزارش مشرق، بسیاری از پدیده های طبیعی توسط سازمان های نظامی و امنیتی آمریکا مورد سوء استفاده قرار گرفته و به ابزاری علیه بشریت تبدیل شده است.

در این میان امواج نیز از این سوء استفاده مصون نمانده و با دست کاری قابلیت های موجود در آن به اسلحه‌ای ترسناک و گاهی مرگبار علیه انسان تبدیل شده است. گاهی این تسلیحات را "سلاح های غیر کشتاری" می نامند. این سلاح ها هم بر جسم و هم بر روان انسان تاثیرگذار هستند. نوعی از آن که بر حالات روانی انسان تاثیر می گذارد در شکنجه ها، بازجویی ها، کنترل ذهن، تاثیر بر توده ای از مردم معترض، ایجاد استرس و تنش روانی جمعی و... کاربرد دارد. انواع دیگر که جسم انسان و یا اهداف غیر زنده را هدف قرار می دهد به ترتیب به سوزاندن، آزارهای پوستی و تخریب و انفجار می پردازد.


این سلاح ها هم بر جسم و هم بر روان انسان تاثیرگذار هستند.


تخریب دستگاه های الکتریکی

آن دسته از تسلیحات الکترومغناطیسی که بر علیه سیستم های الکتریکی عمل می کنند؛ درواقع از کار اشعه های گامای حاصل از انفجار اتمی تقلید می کنند. در حقیقت بدون این که یک انفجار اتمی رخ دهد؛ پرتوهای خطرناک تولید شده و عیله اهداف به کار گرفته می شود که می تواند تمامی قطعات الکترونیکی را از هر نوعی؛ مانند کامپیوترها، خودروها، و هر دستگاهی که دارای این قطعات باشد را از کار بیاندازد. این پدیده هنگامی در سال 1962 کشف شد که در اثر آزمایش یک انفجار اتمی در اقیانوس آرام، قطعات الکترونیکی موجود در جزایر هاوایی به کلی از کار افتادند. سپس ارتش تحقیقاتی را در مورد تاثیر این امواج در دو بخش موجودات زنده از جمله انسان و اهداف غیرجاندار همچون تاسیسات و قطعات آغاز کرد و با پیوند دادن این آزمایش ها به موارد قبلی به نسل جدیدی از تسلیحات دست یافت که از جبهه های جنگ تا شورش ها و اعتراضات خیابانی کاربرد دارد.


آزمایش تاثیر امواج بر انسان در ارتش آمریکا

این تسلیحات با سرعت نور عمل می کنند، می توانند کشنده باشند و افراد را در حد شکنجه آزار دهند. اما افکار عمومی از وجود چنین ابزاری آگاهی ندارند زیرا که این تسلیحات به صورت پنهانی عمل کرده و هیچگونه شاهد فیزیکی از خود به جای نمی گذارند. از سال 1976 به بعد این تسلیحات توسط ارتش آمریکا بر روی انسان آزمایش شد. این انسان های بخت برگشته در صورت زنده ماندن از دسترس عموم دور نگه داشته شدند و یا اعتبار ادعاهای آنها به شدت تخطئه شد و در نتیجه ارتش توانست بدون مانع نگران کننده ای به آزمایش های خود ادامه دهد.


آخرین اسلحه

تسلیحات هسته ای مقادیر فراوانی پرتوهای یونیزه شده با فرکانس بالاتر از نور مرئی منتشر می کنند. انرژی این پرتوها قادر به شکستن پیوندهای شیمیایی است. پرتوهای یونیزه همچنین عامل ایجاد بیماری سرطان در انسان نیز می باشد. ارتش آمریکا پرتوهای غیر یونیزه که فرکانس کمتری از نور مرئی داشته و در حالت عادی برای بشر مضر نمی باشند را نیز تبدیل به اسلحه ای علیه بشریت کرده است. امواج کوتاه و همچنین امواج رادیویی که در تلفن های موبایل و ارتباطات بی سیم کاربرد دارند؛ در آزمایشگاه های این ارتش به سلاحی تبدیل شده است که کارشناسان از آن به عنوان "آخرین اسلحه" بشر یاد می کنند. تصور کنید در اثر استفاده از این اسلحه تمامی قطعات الکترونیکی موجود در یک شهر بزرگ بسوزند و از کار بیافتند. با قطع شدن همه ارتباطات، از جریان خارج شدن نیروگاه های برق و در نتیجه رها شدن تمامی فعالیت های زندگی امروز، جامعه فلج خواهد شد.

تجهیزات ارسال امواج آزار دهنده

حقوق بشر و تسلیحات الکترومغناطیسی

در این جا به توانایی های کنونی ارتش آمریکا برای استفاده از قطعات الکترومغناطیسی جهت آزار، ایجاد رعب و وحشت و کشتن افراد می پردازیم و به زیرپاگذاری حقوق بشر در نتیجه آزمایش و استفاده از این تسلیحات اشاره می کنیم. نادیده گرفتن حقوق بشر و آزادی افکار در سازمان های نظامی و امنیتی آمریکا چیز جدیدی نیست و سابقه تاریخی طولانی دارد. تحقیقاتی نیز که هم اکنون از طرف بخش‌ های دولتی آمریکا بر روی تسلیحات الکترومغناطیسی انجام می گیرد؛ گام جدیدی در اهانت به همان حقوق بشر مورد ادعای خود نظام آمریکاست.

در طی دهه های پنجاه و شصت میلادی در قرن بیستم، جستجو برای یافتن تجهیزاتی که بتوانند رفتار، احساسات و قوه شناخت انسان را تحت تاثیر قرار دهند؛ در دستور کار سیا قرار گرفت. با استفاده از یافته های روانشناختی در مورد نوع بشر به عنوان یک موجود اجتماعی و توانایی دستکاری محیط یک فرد از طریق جداسازی، مواد مخدر و هیپنوتیزم، دانشمندان آمریکایی تحقیقات گسترده ای را برای ساختن ابزارهای بهتری جهت کنترل رفتار انسان انجام دادند.

این تحقیقات شامل استفاده از انرژی الکترومغناطیسی هدایت شده به صورت بی سیم بود که تحت سرپرستی بخش "جنگ افزار اطلاعاتی" و "تسلیحات غیر کشتاری" مدیریت می شد. در طی چندین دهه تخصیص بودجه های کلان قابلیت های تکنولوژیک جدیدی به وجود آمد که با ساخت تجهیزات الکترومغناطیسی مختلف امکان اثرگذاری بر احساسات انسان ها، ایجاد پریشانی افکار و القای درد شدید و کشنده به وجود آمد. هم اکنون ارتش آمریکا و آژانس های اطلاعاتی امنیتی این کشور، این تسلیحات جدید وحشتناک را در اختیار دارند. تسلیحاتی که قبلا در آزمایش های وسیع و مخفی کارایی خود را بر روی انسان (چه در درون آمریکا در آزمایشگاه های ارتش و چه در بیرون آن کشور، در زندان ها و سیاه چال های پنهانی) نشان داده اند و می توانند حتی هنگام اعتراض های بزرگ و آشوب های شهری نیز کاربرد داشته باشند.


خواندن امواج مغزی و کنترل ذهن، تضاد آشکار با حقوق بشر

در سال 1959، سال بی سلز (Saul B. Sells) که پرفسور روانشناسی اجتماعی بود؛ به سیا پیشنهاد داد ک دقیق ترین دستگاه الکتروآنسفالوگرافی را برای آنها بسازد. دستگاهی که قابلیت تجزیه و تحلیل و ثبت امواج مغزی را داشته باشد. به وسیله این دستگاه سیا می توانست بدون دخالت خواست خود فرد، فکر او را تشخیص دهد.



بی سلز
سازنده اولین تجهیزات الکترومغناطیسی برای سیا


در 1960 طرح به تصویب سیا رسید و هدف های دیگری نیز به آن اضافه شد که شامل تکنیک هایی برای فعال سازی انسان به وسیله ابزار الکترونیکی دوردست بود. این طرح به عنوان بخش 119 پروژه MKULTRA تعریف شد. MKULTRA برنامه رسوای کنترل ذهن سیا بود. اسناد مربوط به همکاری سلز با سیا در آرشیو امنیت ملی آمریک موجود است. جان مارکز (John Marks) نویسنده کتاب "تحقیق در مورد کاندیدای منچوری: سیا و کنترل ذهن" در این کتاب اسناد مربوطه را آورده است.

اعلامیه جهانی حقوق بشر اذعان می دارد که هر فردی حق آزادی تفکر و بیان نظر و عقیده خود را دارد. به این معنا که انسان حق غیر قابل سلبی برای تفکر، دریافت حقایق و تصمیم گیری دارد. با این حال، تکنولوژی تسلیحات الکترومغناطیسی این حق بدیهی را هدف قرار داده و به تاثیر بر احساسات فردی و یا دسته جمعی افراد، قدرت تفکر مستقل و تجزیه و تحلیل آنها و در نتیجه تصمیم گیری درست را از ایشان سلب می کند که کاملا در تضاد با حقوق بشری است که نظام سلطه آمریکا از آن به عنوان ابزار تهدیدی بر علیه ملت های دیگر استفاده می کند.

با استفاده از این تجهیزات ممکن است به یکباره جمعی از افراد که مثلا بر علیه جنگ اعتراض می کنند؛ احساس سوزشی در کل بدن خود داشته باشند و همزمان اصوات شدیدا آزاردهنده ای در گوش خود حس کنند که هیچ منبع خارجی برای آن نمی بینند. چنین احساساتی موجب گسیختگی در کار مغز خواهد شد و در نتیجه افراد از وضعیت عادی خارج شده و از اعتراض خود دست خواهند کشید و هیچ توجیه منطقی هم برای این اتفاق در دست نخواند داشت. چنین ابزارهایی هم اکنون در اختیار ارتش و نهادهای امنیتی آمریکا بوده و بودجه های بیشتری نیز برای گسترش و تقویت این ابزارها تخصیص داده می شود.


روش کار تسلیحات و تجهیزات الکترومغناطیسی

عملکرد تسلیحات الکترومغناطیسی، آنی، کاملا دقیق و پایدار است. پرتوهای انرژی الکترو مغناطیسی پالس های جهت دهی شده ای هستند که می توانند بسته به شرایط تقویت یا تضعیف شوند و برای کشتار یا ایجاد سراسیمگی تنظیم شوند. خصیصه و نقطه قوت اصلی تمامی این تسلیحات در این است که هدف (انسان و یا اشیاء) شانسی برای فرار از حمله ندارد زیرا که پرتوهای گسیل شده از سوی این تجهیزات با سرعت نور حرکت کرده و در بعضی فرکانس ها قادر به نفوذ از ورای دیوارها نیز می باشد. این پرتوها می توانند افراد را کور کنند، پوست را بسوزانند و یا احساسات خاص آنها مانند عصبانیت، افسردگی، حالت گیجی و حتی میل جنسی افراد را به شدت تحریک کنند.

این امواج قادرند تا چهار میلی متر در بدن انسان نفوذ کنند

امواج حامل انرژی تولید شده توسط این تجهیزات طول موج های میلیمتری دارند که قادرند تا چهار میلی متر در بدن انسان نفوذ کنند و مولکول های آب موجود را آشفته کرده و درنتیجه گرما تولید کنند. تاثیر این حالت چنان خواهد بود که افراد قطعا کاری را که در حال انجام آن هستند متوقف خواهند کرد. تولید و راه اندازی این تجهیزات فقط به برق نیاز دارد و هیچ آزمایش شیمیایی یا پرتابی (مانند آنچه که در مورد موشک ها انجام می گیرد) نیاز ندارند. در نتیجه حساسیت های بین المللی را نیز بر نمی انگیزند و در یک سکوت کامل توسعه یافته و در اختیار نظامیان قرار می گیرند.


استفاده از این نوع تجهیزات علیه مردم عراق

گزارش هایی وجود دارد که حاکی از استفاده از این تجهیزات در جنگ عیله مردم عراق است که ساده ترین نوع آنها ابزارهای لیزری برای کورسازی موقت افراد در ایست های بازرسی بوده است. به علاوه پروژه داروغه (Project Sheriff) نیز از طرح های مطرح در مورد استفاده از تسلیحات الکترو مغناطیسی در شهرهای عراق بود. در این طرح بر روی خودروهای نظامی آمریکا تجهیزاتی نصب می شد که امواج میکروویوی را انتشار می داد که باعث می شد افراد بر روی پوست خود احساس سوختگی کنند. این تجهیزات از نوع _سیستم های ممانعت کننده فعال_ هستند که با صرف بودجه ای بالغ بر 51 میلیون دلار طی 11 سال توسط محققین نیروی هوایی طراحی شده و کمپانی رایتون (Raytheon Co.) آنها را ساخته است.


پروژه داروغه

 


سیستم های ممانعت کننده فعال

ماموریت های آینده کمپانی رایتون و وزارت دفاع

هم اکنون کمپانی رایتون تلاش دارد تا تجهیزات کوچکتر قابل حمل با تاثر شدیدتری بسازد تا در سفارت خانه ها، کشتی ها و دیگر نقاط حساس به کار گرفته شود. رایتون همچنین در حال ساخت سلاحی برای نصب در هواپیماهای جنگی است که به محض تشخیص شلیک یک موشک، به وسیله امواج الکترومغناطیسی بخش های الکترونیکی آن را از کار انداخته و درنتیجه اصابت به هدف را با مشکل مواجه می کند. قیمت این سلاح بالغ بر 25 میلیون دلار خواهد بود. مایکل بون (Michael Booen) ژنرال سابق نیروی هوایی ارتش امریکا مدیریت بخش تسلیحات الکترومغناطیسی کمپانی رایتون را به عهده دارد.


مایکل بون مدیر بخش تسلیحات الکترومغناطیسی کمپانی رایتونتجهیزات ایجاد احساس سوزش در سطح بدن انسان

از سوی دیگر محققان وزارت دفاع آمریکا در آزمایشگاه های ملی ساندیا (Sandia National Laboratories) سیستم ممانعت کننده فعال را آزمایش می کنند تا از آن برای استفاده در دفع نفوذ احتمالی افراد به مناطق تاسیسات اتمی استفاده کنند. در ادامه به دو نوع از این سلاح ها که توسط وزارت دفاع آمریکا ساخته شده است اشاره می شود:

 محققین آزمایشگاه ملی ساندیا در حال آزمایش تجهیزات الکترومغناطیسی

- سیستم ممانعت کننده فعال (Active Denial System (ADS)) که همانطور که گفته شد عیله مردم عراق به کار گرفته شد. در عرصه رسانه ای از آن به عنوان "پرتو سوزان" یا "پرتو دردآور" یاد شده است که شناخته شده ترین نوع از تسلیحات الکترومغناطیسی است. استفاده از آن موجب ایجاد حس سوزش دردناک در پوست می شود و فرد چاره ای جز گریختن از حیطه عمل این دستگاه که تا 500 متر برآورد می شود را ندارد. در سال 2010 خودروهای دارای این سیستم به افغانستان نیز فرستاده شدند.

- ابزارهای صوتی (Acoustic Hailing Devices (AHD))، این ابزارها اصوات هشدار دهنده و یا آزار دهنده را در حیطه بسیار گسترده ای پخش می کنند و در اختیار نیروهای آمریکایی در عراق (در زمان حضور)، افغانستان و بحرین و نیز ناوگان دریایی آمریکا گذاشته شده است. این ابزارها قابل نصب بر روی انواع خودروها و کشتی ها هستند.

نوع دیگری از تجهیزات الکترومغناطیسی فراتر از تاثیر بر فرد یا تجمعات بوده و دارای پرتوهای بزرگتر و ویرانگرتری هستند: لیزرهایی که می توانند از ده ها کیلومتر دورتر از روی یک کشتی یا از سوی یک هواپیما مناطق و تاسیسات خاصی را هدف گیری کرده و آنجا را به آتش سوزی یا حتی انهدام بکشند. به دلیل نبود هیچ اثری از راکت یا مواد منفجره و یا علایم دیگر، ارتش می تواند به راحتی مسئولیت چنین حمله ای را از خود رد کند.


مسابقه تسلیحاتی جدید

تحرکات آمریکا در مورد آزمایش و به کارگیری تسلیحات الکترومغناطیسی در حال برهم زدن موازنه قدرت در جهان بوده و به تدریج کشورهای دیگر نیز خود را نیازمند به در دست داشتن این نوع تکنولوژی های مخرب می دانند که خود می تواند به مسابقه تسلیحاتی جدیدی در عرصه بین امللی منجر شود. برای مثال در سال 2011 واشنگتن تایمز گزارش داد که دولت چین برای کسب آمادگی های لازم در مواجهه نظامی احتمالی با آمریکا بر سر مسئله تایوان، دستور آغاز تحقیقات بر روی طراحی و ساخت تسلیحات الکترومغناطیسی را صادر کرده است.


__________________________________________________________________
منابع و مآخذ
http://www.forbes.com/businessinthebeltway/forbes/2007/0423/042.html
http://www.911research.wtc7.net/wtc/analysis/theories/energybeam.html
http://www.wanttoknow.info/mindcontrol10pg#nonlethal
http://www.globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=5797
http://www.defensemedianetwork.com/stories/the-joint-non-lethal-weapons-program
http://www.nbclosangeles.com/news/local-beat/New-Laser-Weapon-Debuts-in-LA-County-Jail-101230974.html
http://www.washingtontimes.com/news/2011/jul/21/beijing-develops-radiation-weapons
http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/technology/technology.html?in_article_id=482560&in_page_id=1965



منبع

http://www.mashreghnews.ir/fa/news/96682/%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%AA%D8%B3%D9%84%D9%8A%D8%AD%D8%A7%D8%AA-%D8%B6%D8%AF-%D8%A8%D8%B4%D8%B1%D9%8A-%D8%A7%D9%84%D9%83%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D8%BA%D9%86%D8%A7%D8%B7%D9%8A%D8%B3%D9%8A-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%B4-%D8%A2%D9%85%D8%B1%D9%8A%D9%83%D8%A7-%D8%B9%DA%A9%D8%B3