شنود

شنود

شنود سرویس اطلاعاتی Lockheed Martin RQ-170 Sentinel - iran - sentinel drone - sentinel iran
شنود

شنود

شنود سرویس اطلاعاتی Lockheed Martin RQ-170 Sentinel - iran - sentinel drone - sentinel iran

جاسوسی NSA از مقامات عالی‌رتبه ایرانی در نیویورک در سال ۲۰۰۷

جاسوسی NSA از مقامات عالی‌رتبه ایرانی در نیویورک  در سال ۲۰۰۷

محمود احمدی‌نژاد، و تمام هیئت ۱۴۳ نفره همراه او میکروفن کار گذاشته و .....

 http://nsainfo.ir/%d8%ac%d8%a7%d8%b3%d9%88%d8%b3%db%8c-nsa-%d8%a7%d8%b2-%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d8%b9%d8%a7%d9%84%db%8c%e2%80%8c%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d9%87-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%af%d8%b1/

جاسوسی NSA از مقامات عالی‌رتبه ایرانی در نیویورک  در سال ۲۰۰۷

محمود احمدی‌نژاد، و تمام هیئت ۱۴۳ نفره همراه او میکروفن کار گذاشته و .....


تحلیل‌گران سابق اینتلیجنس در گفت و گو با ان.بی.سی‌نیوز اظهار داشتند که احتمالا در هفته جاری آژانس امنیت ملی آمریکا۱ از رهبران خارجی شرکت‌کننده در مجمع عمومی سازمان ملل نظیر حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، به استناد «دادگاه مطبوعات کامل»۲ که شامل رهگیری مکالمات تلفنی و شنود اتاق‌های هتل می‌شود، جاسوسی خواهد کرد.

گزارشی فوق محرمانه از یک عملیات پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا در سال ۲۰۰۷ علیه هیئت ایرانی شرکت‌کننده در سازمان ملل نشان می‌دهد که این جاسوسی الکترونیک تا چه حد می‌تواند گسترده باشد. این سند نشان می‌دهد که ایالات متحده در اتاق‌های هتل رئیس جمهور سابق ایران، محمود احمدی‌نژاد، و تمام هیئت ۱۴۳ نفره همراه او میکروفن کار گذاشته و به شنود هزاران مکالمه آنها پرداخته و از شبکه‌های اجتماعی رهبری ایران اطلاع یافته است.

این سند سه صفحه‌ای که «نکاتی برای قابلیت واکنش سریع موفق»۳ نام دارد، بازگو می‌کند که وقتی دولت بوش از آژانس امنیت ملی خواست که سفر سپتامبر ۲۰۰۷ احمدی‌نژاد به مجمع عمومی سازمان ملل را پوشش جاسوسی دهد، چه رخ داد.

در پاسخ به درخواست قابلیت واکنش سریع، آژانس امنیت ملی اجازه گردآوری اطلاعات خارجی۴ خاص درباره هیئت ایرانی را در طول اقامتشان در نیویورک فراهم کرد. در همین راستا دادگاه مربوطه۵ می‌تواند اجازه جاسوسی الکترونیک از دولت‌های خارجی یا آژانس‌های دولت‌های خارجی و حتی بازرسی فیزیکی از محل و یا اموال استفاده شده توسط یک دولت خارجی را صادر کند.

هرچند در این سند  هیچ اشاره خاصی به شنود اتاق‌های این هیات در هتل اینترکانتینتال۶ و سایر هتل‌ها در مرکز شهر منتهتن۷ نمی‌شود، یک مقام ارشد دولتی سابق آمریکا تایید کرد که این شنود صورت گرفته است.

در این عملیات از آخرین «تکنولوژی زبان انسانی»۸ برای جمع‌آوری اینفورمیشن، نه‌ تنها درباره آنچه احمدی‌نژاد می‌اندیشد و به مشاورانش می‌گوید، بلکه برای درک عمیق ارتباطات شخصی و سیاسی مقامات ارشد ایرانی استفاده شده است.

آژانس امنیت ملی آمریکا جدولی شامل اسامی، عنوان‌ها، شماره روادید تمام ۱۴۳ عضو هیئت و همچنین تقویم کاری احمدی نژاد و منوچهر متکی، وزیر خارجه وقت ایران، را تهیه کرده بود. این سند نشان می‌دهد که اطلاعات جمع‌آوری شده، به صورت مداوم وارد این جدول شده و در اختیار آژانس امنیت ملی و پلیس فدرال۹ قرار می‌گرفته است.

بر اساس این گزارش، تیمی متشکل از پنج یا شش تحلیلگر، از ساعت ۴ بامداد تا ۱۱ شب مشغول ضبط و پیاده سازی مکالمات بوده‌اند. به جز تماس‌های تلفنی و مکالمات بین اشخاص، این افراد با استفاده از تکنولوژی سری Blarney ، تماس‌های تصویری که از طریق اسکایپ و ویدئو کنفرانس انجام گرفته را نیز رهگیری و شنود کرده‌اند.

این تیم، روزانه حدود ۲۰۰۰ مکالمه ضبط شده را مورد تحلیل قرار داده‌اند. از جمله تحلیل‌های انجام شده، بررسی نوع ارتباطات مقامات ارشد ایرانی با یکدیگر و شبکه‌های موجود میان آنها بوده است. هدف از این اقدام، دریافتن این موضوع بوده که به عنوان مثال، احمدی نژاد بیشتر به کدامیک از دستیاران و مشاوران خود تکیه دارد و قدرت کدامیک از آنها بیشتر است.

آژانس امنیت ملی آمریکا از اظهار نظر در مورد این گزارش خودداری کرده است. سخنگوی سازمان ملل هم گفته است که نمی‌توانیم این گزارش را رد یا تائید کنیم، اما انتظار داریم همه اعضا به مصونیت ارتباطات تلفنی و اینترنتی در سازمان ملل احترام بگذارند.

حسن روحانی قرار است روز پنج‌شنبه برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل وارد نیویورک شود.

منبع: ان.بی.سی نیوز

تحلیل استراتژیک

جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از مقامات عالی‌رتبه کشورها منحصر به حضور آنها در مجمع عمومی سازمان ملل نمی‌شود، بلکه این آژانس از رهبر، رئیس جمهور، نخست وزیر و صدر اعظم ۳۵ کشور جهان به‌طور تمام‌وقت جاسوسی می‌کند. از جمله موارد دیگری که در لیست قطعی جاسوسی NSA قرار دارند، می‌توان به جاسوسی برحسب موقعیت مکانی، زبان و کلید‌واژه اشاره کرد. به طور مثال آژانس امنیت ملی از هر کسی که در ایران باشد جاسوسی می‌کند و تمامی ارتباطات صورت‌گرفته به زبان فارسی و عربی در سراسر جهان رهگیری می‌شوند. علاوه بر اینها، تمام سران لشکری و کشوری همه کشورهای جهان در لیست جاسوسی NSA قرار دارند.

———————————————————————————————————

  1. National Security Agency
  2. full court press
  3. Tips for a Successful Quick Reaction Capability
  4. FISA
  5. FISA court
  6. Intercontinental Hotel
  7. Manhattan
  8. Human Language Technology
  9. FBI



http://nsainfo.ir/%d8%ac%d8%a7%d8%b3%d9%88%d8%b3%db%8c-nsa-%d8%a7%d8%b2-%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d8%b9%d8%a7%d9%84%db%8c%e2%80%8c%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d9%87-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%af%d8%b1/