شنود

شنود

شنود سرویس اطلاعاتی Lockheed Martin RQ-170 Sentinel - iran - sentinel drone - sentinel iran
شنود

شنود

شنود سرویس اطلاعاتی Lockheed Martin RQ-170 Sentinel - iran - sentinel drone - sentinel iran

نحوه شناسایی و دستگیری شبکه جاسوسی موساد+عکس تجهیزات 06/09/1387

 نحوه شناسایی و دستگیری شبکه جاسوسی موساد+عکس تجهیزات 06/09/1387 

  نحوه شناسایی و دستگیری شبکه جاسوسی موساد+عکس تجهیزات 06/09/1387


http://www.iranhall.com/news/shownews/6975/%D9%86%D8%AD%D9%88%D9%87-%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D9%8A%D9%8A-%D9%88-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D9%8A%D8%B1%D9%8A-%D8%B4%D8%A8%D9%83%D9%87-%D8%AC%D8%A7%D8%B3%D9%88%D8%B3%D9%8A-%D9%85%D9%88%D8%B3%D8%A7%D8%AF%D8%B9%D9%83%D8%B3-%D8%AA%D8%AC%D9%87%D9%8A%D8%B2%D8%A7%D8%AA


دادستان عمومی و انقلاب تهران با اشاره به دستگیری یک شبکه پیچیده جاسوسی برای سرویس اطلاعاتی موساد و رژیم غاصب اسراییل گفت: اعضای این گروه به همراه کلیه تجهیزات پیشرفته جاسوسی توسط نیروهای حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران شناسایی و دستگیر شدند



دادستان عمومی و انقلاب تهران با اشاره به دستگیری یک شبکه پیچیده جاسوسی برای سرویس اطلاعاتی موساد و رژیم غاصب اسراییل گفت: اعضای این گروه به همراه کلیه تجهیزات پیشرفته جاسوسی توسط نیروهای حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار اجتماعی ایرنا، سعید مرتضوی در جمع خبرنگاران با اشاره به دستگیری سه عضو این شبکه جاسوسی، افزود: اعضای این شبکه بدون واسطه و به طور مستقیم با شبکه جاسوسی موساد رژیم غاصب صهیونیستی در ارتباط بوده‌اند و آموزش‌های ویژ ه‌ای را در دو منطقه کی سیلا و هرت سیلا واقع در شهر تل آویو فرا گرفته اند.

مرتضوی افزود: اعضای این شبکه جاسوسی پیش از ورود به ایران دوره‌های آموزشی لازم را به صورت عملیاتی و میدانی زیر نظر افسرانی از شبکه جاسوسی موساد از جمله سالی، پیتر، سامی، خسور و زکی گذارانده اند.

دادستان تهران افزود: در این دوره آموزشی اعضای شبکه در خصوص ترور، انفجار، بمب گذاری، رانندگی حرفه‌ای با وسایل نقلیه موتوری، آموزش کامپیوتر و دوربین‌های پیشرفته، ماهواره و دیگر وسایل مورد نیاز جاسوسی را آموزش‌های لازم را فراگرفته اند.

مرتضوی افزود: همچنین اعضای این شبکه همچنین ‪۱۷‬دوره آموزشی را نیز در چهار کشور خارجی که برخی از آنها همسایه ایران هستند، طی کرده اند.

به گفته وی، این افراد قصد داشتند اطلاعات جاسوسی خود را بر اساس نیاز و اعلام شبکه جاسوسی موساد و رژیم صهیونیستی تهیه و مخابره کنند.

وی اظهار داشت: از این گروه لوازم و سایل پیچیده و پیشرفته اطلاعاتی کشف و ضبط شده که با استفاده از این تجهیزات و از طریق سیستم‌های ماهواره‌ای و رایانه‌ای قصد انتقال اطلاعات به موساد را داشته اند.

مرتضوی گفت: یک کیف پیشرفته و مجهز به امکانات مورد نیاز ارتباط ماهواره ای سوژه با سرویس موساد و یک لپ تاپ پیشرفته و تجهیز شده اطلاعاتی که قرار بوده ضمن ثبت و ضبط اطلاعات از طریق تجهیزات کیف مورد اشاره اطلاعات را از طریق ماهواره به سرویس موساد انتقال بدهند.

دادستان عمومی و انقلاب تهران افزود: بسیاری از خواسته‌های سرویس موساد که توسط حفاظت اطلاعات سپاه در جریان دستگیری اعضای این باند کشف شده در رایانه مورد نظر ثبت و ضبط شده است.

مرتضوی با اشاره به اینکه این گروه به دلیل سرعت عمل و اشراف بالایی اطلاعاتی نهادهای مسئول، موفق نشدند کوچکترین اطلاعاتی را به خارج از کشور منتقل کنند، افزود: کیف‌های مجهز برای انتقال پول و اسناد به خارج از کشور از دیگر لوازم کشف شده از این گروه جاسوسی است.

وی اظهار داشت: در میان لوازم کار این گروه تعدادی چرخ ساک مسافرتی کشف شده که به شکلی ماهرانه در این چرخ‌ها مخل نگهداری فیلم‌های دوربین فیلمبرداری و عکاسی تعبیه شده تا با استفاده از آن فیلم‌ها و تصاویر گرفته شده از نقاط هدف را بتوانند به خارج از کشور منتقل کنند.

به گفته وی، دستگاه اسیلسکوپ برای تست امواج، دستگاه ‪ ,GPS‬دستگاه فاصله یاب لیزری برای اهداف خاص و تلفن ماهواره‌ای ایریدیوم مجهز برای اهداف جاسوسی مورد نظر موساد از دیگر لوازم کشف شده این گروه جاسوسی است.

مرتضوی در خصوص آغاز فعالیت این شبکه افزود: شروع کار این شبکه با استفاده از یک فرد که سابقا ارتباطی با بسیج و سپاه داشته، آغاز شده است؟ به گونه‌ای که موساد با شناسایی او و کار اطلاعاتی بر روی وی، با نامبرده از طریق کنسولگری اسراییل در یکی از کشورهای همسایه ارتباط برقرار کرده و وی را جذب کرده اند.

به گفته مرتضوی، موساد با ارائه آموزش‌های لازم به این فرد موفق به جذب تعدادی بیشتری از افراد مرتبط با فرد مورد نظر برای کسب اطلاعات و اهداف جاسوسی خود شده است.

به گفته مرتضوی، نخستین فرد این گروه پس از طی دوره‌های آموزشی لازم در کشورهای خارجی و در تل آویو زیر نظر افسران موساد، برای اجرای برنامه‌های خود وارد ایران می‌شود.

وی افزود: حفاظت اطلاعات سپاه با توجه به کشف ماموریت فرد یاد شده برای نزدیکی به فرماندهان ارشد سپاه، پایگاه‌های موشکی، شهرک‌های نظامی‌نشین مانند شهید محلاتی، به نامبرده مشکوک و گزارشی به مراجع قضایی مبنی بر فعالیت جاسوی نامبرده برای موساد ارسال می‌کند.

دادستان تهران گفت: دادسرای تهران نیز برهمین اساس دستور جلب و تحت نظر قرار گرفتن وی را صادر و فرد مورد نظر بازداشت شد.

مرتضوی با اشاره به اینکه زمان دستگیری فرد اول تا بقیه اعضای گروه حدودا از شش ماه پیش آغاز شد، افزود: این فرد در جریان چرخه اطلاعاتی سپاه قرار گرفت و براساس توصیه‌های اطلاعاتی عملیات برای شناسایی کلیه گروه و فعالیت‌های جاسوسی آنها آغاز شد.

به گفته وی، این اقدامات منجر به شناسایی اعضای شبکه و دستگیری فرد دوم عضو گروه بود که این فرد نیز در جریان بازجویی‌ها به تمامی اقدامات انجام شده و هدف موساد برای کارهای جاسوسی در ایران اعتراف کرد.

وی تصریح کرد: موساد در این مدت به احتمال شناسایی افراد گروه شک کرد و به اعضای گروه اعلام کرد که سریعا ادوات کار را از بین برده و از روند نابودی لوازم فیلمبرداری کرده و فیلم را ارسال کنند.

به گفته وی، اعضای گروه پیش از موفق شدن در اجرای دستور موساد برای نابودی لوازم، توسط حفاظت اطلاعات سپاه دستگیر و کلیه لوازم نیز ضبط و توقیف شد.

مرتضوی افزود:پرونده به لحاظ کار قضایی هم اکنون حاضر است ولی برگزاری دادگاه و محاکمه و صدور رای پس از انجام کارهای اطلاعاتی و تامین نیازهای اطلاعاتی حفاظت اطلاعات سپاه سریعا انجام خواهد شد.

وی با تبریک به مقامات و مسئولان نظام جمهوری اسلامی به دلیل اشراف بالایی اطلاعاتی سازمان‌های مسئول کشور بر گروه‌های مختلف، افزود: به محض اراده موساد برای جمع آوری اطلاعات و اعزام نیروهای جاسوس خود به کشور برای نفوذ در مراکز نظامی و راهبردی کشور ، مامورین اطلاعاتی آنها را شناسایی و دستگیر کردند و مانع از هرگونه اقدام آنها برای ضربه زدن به نظام و کشور شدند.

به گفته وی، شبکه اطلاعاتی موساد تا آخرین لحظه متوجه نشد که نیروهای اطلاعاتی سپاه بر روی کار سوار هستند و تمامی مسایل را به طور دقیق پیگیری و رصد می‌کنند.

مرتضوی افزود: ماموریت این گروه جاسوسی، انفجار، ترور برخی از اندیشمندان نظامی، انفجار پایگاه‌های نظامی و موشکی و راهبردی کشور بوده است.

وی در خصوص موضوع حقوقی و قضایی گروه افزود: براساس ماده ‪۵۰۱‬و ‪۵۰۸‬قانون مجازات اسلامی هر کسی که نقشه‌ها و اسرار و تصمیمات طبقه بندی شده و مسایل سیاست داخلی و خارجی کشور را به افرادی که صلاحیت ندارند منتقل کند، جاسوس محسوب می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: برهمین اساس اگر فعالیت جاسوسی این افراد در حد محاربه باشد، حکم آن اعدام است و اگر در حد محاربه نباشد تا ‪۱۰‬سال حبس برای آن پیش بینی شده است.

وی افزود: در مورد این گروه با توجه به اینکه رژیم غاصب اسراییل متخاصم و دشمن مردم ایران و نظام اسلامی ایران است، دادستانی تهران برای این افراد حکم اعدام را تقاضا و به دادگاه ارجاع خواهد داد.

به گفته وی، اقدامات قضایی در خصوص محاکمه و صدور رای و اجرا برای اعضای این شبکه جاسوسی پس از فعالیت‌های اطلاعاتی سپاه، ظرف مدت سه هفته اجرا خواهد شد.

تجهیزات کشف شده از جاسوسان موساد







منبع خبر : ایرنا - http://www2.irna.ir/fa/news/view/menu-149/8709053099172217.htm


منبع

http://www.iranhall.com/news/shownews/6975/%D9%86%D8%AD%D9%88%D9%87-%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D9%8A%D9%8A-%D9%88-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D9%8A%D8%B1%D9%8A-%D8%B4%D8%A8%D9%83%D9%87-%D8%AC%D8%A7%D8%B3%D9%88%D8%B3%D9%8A-%D9%85%D9%88%D8%B3%D8%A7%D8%AF%D8%B9%D9%83%D8%B3-%D8%AA%D8%AC%D9%87%D9%8A%D8%B2%D8%A7%D8%AA