شنود

شنود

شنود سرویس اطلاعاتی Lockheed Martin RQ-170 Sentinel - iran - sentinel drone - sentinel iran
شنود

شنود

شنود سرویس اطلاعاتی Lockheed Martin RQ-170 Sentinel - iran - sentinel drone - sentinel iran

فیلم مستند فانوس خون / مروری بر سقوط هواپیمای مسافربری پرواز شماره ۶۵۵ ایرباس در خلیج فارس / لینک مستقیم دانلود

فیلم مستند فانوس خون / مروری بر سقوط هواپیمای مسافربری پرواز شماره ۶۵۵ ایرباس در خلیج فارس / لینک مستقیم دانلود 

 فیلم مستند فانوس خون / مروری بر سقوط هواپیمای مسافربری پرواز شماره ۶۵۵ ایرباس در خلیج فارس / لینک مستقیم دانلود

http://mobinmedia.ir/3426/%d9%81%db%8c%d9%84%d9%85-%d9%85%d8%b3%d8%aa%d9%86%d8%af-%d9%81%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%b3-%d8%ae%d9%88%d9%86-%d9%85%d8%b1%d9%88%d8%b1%db%8c-%d8%a8%d8%b1-%d8%b3%d9%82%d9%88%d8%b7-%d9%87%d9%88%d8%a7.html


پرواز مسافربری شماره ۶۵۵ شرکت هواپیمایی ایران ایر با شناسه ‘IR655‘ از بندر عباس به مقصد دبی در تاریخ ۱۲ تیر ۱۳۶۷ (۳ ژوییه ۱۹۸۸ میلادی) در حرکت بود که با شلیک موشک هدایت شونده از ناو یو‌اس‌اس وینسنس متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا بر فراز خلیج فارس سرنگون شد و تمامی ۲۹۰ مسافر آن که شامل ۴۶ مسافر غیر ایرانی و ۶۶ کودک بودند، جان باختند.

دولت ایالات متحده آمریکا [ریگان]معتقد بود که ناو وینسنس به اشتباه هواپیمای مورد نظر را یک هواپیمای جنگی تشخیص داده و برای دفاع از خود به سوی آن شلیک نموده است. فرودگاه بندر عباس در آن هنگام به طور دوگانه برای هواپیماهای نظامی و مسافری مورد استفاده قرار می‌گرفت و هواپیماهای اف-۱۴ تام کت ایرانی این فرودگاه را مرکز عملیاتی خود قرار داده بودند. به همین جهت هر هواپیمایی که از بندرعباس پرواز می‌کرد به طور خودکار هواپیمای دشمن فرض می‌شد مگر آن که خلافش ثابت شود. هیچ سیستم هشدار هوایی نیروی هوایی و یا هواپیمای اکتشافی در منطقه وجود نداشت، بنابراین کشتی برای تصمیم‌گیری تنها به وسایل ارتباطی و درک غریزی خود متکی بود. اینها گوشه هایی از ادعاهای دولت آمریکا بود که در طول این مستند به کذب بودن این ادعاها پرداخته می شود.

فیلم مستند فانوس خون / مروری بر سقوط هواپیمای مسافربری پرواز شماره 655 ایرباس در خلیج فارس

فیلم مستند فانوس خون / مروری بر سقوط هواپیمای مسافربری پرواز شماره ۶۵۵ ایرباس در خلیج فارس

 مدت زمان: ۴۴ دقیقه

کیفیت: VCDRip (خوب)

در گزارش نهایی هیئت حقیقت‌یاب پنتاگون به سرپرستی دریادار ویلیام فوگارتی علت وقوع حادثه فشار روانی ناشی از قرار گرفتن در وضعیت جنگی برای نخستین بار اعلام شد و تصدیق شد که هواپیمای ایرباس در خطوط هوایی تجاری بین‌المللی پیش‌بینی شده پرواز می‌کرده و در زمان حادثه در ارتفاع دوازده هزار پایی (بیش از ۳۵۰۰ متر) قرار داشت و از لحظه پرواز به روند صعودی خود ادامه داده بود. دولت آمریکا هیچگاه مسئولیت وقوع حادثه را برعهده نگرفت.

جمهوری اسلامی ایران در روز ۱۴ تیر ۱۳۶۷ طی نامه ای به رئیس شورای امنیت خواستار تشکیل جلسه فوری شورا برای رسیدگی به موضوع شد. ۲۵ تیر ۱۳۶۷ مطابق با ۱۶ ژوئیه ۱۹۸۸ میلادی شورا تشکیل جلسه داد. از سوی جمهوری اسلامی ایران دکتر ولایتی وزیر امور خارجه وقت ایران و از جانب امریکا جرج بوش معاون وقت رئیس جمهوری در جلسه حضور داشتند. قطعنامه ۶۱۶ شورای امنیت پس از استماع سخنان دکتر ولایتی و جرج بوش درجلسه شماره ۳۸۳۱ خود در تاریخ ۳۰ ژوئیه ۱۹۸۸طرح قطعنامه‌ای پیشنهادی را تصویب کرد.

فیلم مستند فانوس خون / مروری بر سقوط هواپیمای مسافربری پرواز شماره 655 ایرباس در خلیج فارس

فیلم مستند فانوس خون / مروری بر سقوط هواپیمای مسافربری پرواز شماره ۶۵۵ ایرباس در خلیج فارس

چهارسال بعد روزنامه ” نیویورک تایمز ” در گزارشی که حاوی چندین نکته تازه بود، گفت که ناو وینسنس در آب‌های فلات قاره ایران بوده است نه در آب‌های بین‌المللی و پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) در آن زمان بر این حقیقت سرپوش گذاشته است. همچنین دریاسالار ” ویلیام کراو ” رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا در دوره زمامداری ریگان در گفتگو با شبکه “ بی بی سی ” تأکید کرد, ناو وینسنس بدون هیچ دلیل روشنی با وجود برخورداری از توپها و موشک‌های دوربرد به کمانه آبهای ایران آمده بود. این نشان دهنده آن است که ناو به عمد برای عمل سوء آماده شده بود. البته این ها تنها گوشه هایی از افشاگری های پس از این فاجعه خونین بود.

جنایت وحشیانه آمریکائیها چنان زشت و فضاحت بار بود که اکثر دولتهای جهان و بسیاری از مجامع بین المللی در مورد این فاجعه در خلیج فارس اظهار تاسف کرده و آن را محکوم ساختند. با مروری به روزنامه های آن زمان کاملا مشخص می شود که تمامی افراد، رسانه‌ها و مقامات بین‌المللی غیر وابسته به قدرتهای استکباری نسبت به آن اعلام انزجار کرده و این اقدامات را یک جنایت جنگی خواندند. فاجعه هواپیمای ایرباس جلوه‌ای از تلاش آمریکائیها برای انتقام‌گیری از جمهوری اسلامی ایران به خاطر شکستهایی بود که آنان در سیاستهای منطقه‌ای خود از نظر سیاسی و نظامی از سوی ایران متحمل شده بودند.


»» بخش تصویری
.::. دانلود با کیفیت بالا .::.
(فرمت: MP4 – ابعاد تصویر: ۵۷۶*۷۲۰)
تاریخ ماندگاری لینک اصلی: نا محدود
منبع: MobinMedia.ir



http://mobinmedia.ir/3426/%d9%81%db%8c%d9%84%d9%85-%d9%85%d8%b3%d8%aa%d9%86%d8%af-%d9%81%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%b3-%d8%ae%d9%88%d9%86-%d9%85%d8%b1%d9%88%d8%b1%db%8c-%d8%a8%d8%b1-%d8%b3%d9%82%d9%88%d8%b7-%d9%87%d9%88%d8%a7.html


کلمات کلیدی : ۱۲ تیر ۱۳۶۷، خلیج فارس، ایرباس، هواپیما ایرباس، تنگه هرمز، عراق، کشتی نفتکش، آمریکا، بغداد، واشنگتن، صدام، ناو وینسنس، ناو دریایی وینسنس، وداع باشکوه، عروج، سقوط هواپیمای مسافربری ایرباس، دبی، بندرعباس، امام خمینی (ره)، جنگ، جنگ اعتقاد، جنگ ارزش ها، جنگ قداست، استقامت، ناو آمریکایی، ایران، هواپیمای مسافربری، غرب، حقوق بشر، مبانی اخلاق، پنتاگون، Pentagon، بازتاب رسانه ای، ارتش آمریکا، رونالد ریگان، ریگان، سیاست، استراحتگاه کمپ دیوید، فاجعه انسانی، Admiral william j.crowe، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، آدمیرال کرو، F 14، جمهوری اسلامی ایران، شورای امنیت، ۲۵ تیر ۱۳۶۷، شرارت، شورای امنیت سازمان ملل متحد، قطعنامه ۶۱۶، ناو جنگی آمریکایی، قطعنامه ۵۹۸، سقوط هواپیمای مسافربری ایرانی، شورای ایکائو، ایکائو، هواپیمای غیرنظامی، ۸ ژانویه ۱۹۸۸، نقض حریم هوایی ایران، منشور ملل متحد، استقلال سیاسی، دریای عمان، مجمع عمومی سازمان ملل، حقوق بین الملل، بازماندگان سانحه، پرواز ۶۵۵، پرواز شماره ۶۵۵ ایران ایر، Iran Air Flight 655، کنوانسیون ۱۹۴۴ شیکاگو، رادار شناسایی، تعرض نظامی، هواپیمای جنگی، جنایت، اشتباه انسانی، ۲۸ تیر ۱۳۷۲، دیوید کارسون، سی ان ان، CNN، کاخ سفید، مجله نیوزویک، Newsweek، جان بری، ۱۳ ژوئیه ۱۹۹۲، John Barry، لارک، کریدور پروازی بین المللی، ویل راجرز، ویلیام سی. راجرز، William C. Rogers، ویلیام راجرز، شهریور ۱۳۵۹، انقلاب اسلامی، ۱۳۶۷، ۱۱ سپتامبر، September 11، تروریسم، خلیج عربی، خاور، باختر، داریوش، کانال سوئز، ابوریحان بیرونی، پدر تاریخ، یونان، بحر فارس، اطلس، سانحه ۱۳۶۷/۰۴/۱۲ ایران ایر، دوازدهم تیرماه ۱۳۶۷، فیلم مستند، مستند، لینک مستقیم، دانلود